Monday, March 7, 2011

Berdiet....hummm..buleh kah??

Assalammualaikum kepada semua kawan-kawan yang sudi baca blog nih...

entry kali ni is diet...
nak tahu kenapa??..

sejak akhir-akhir ni aku tak tahu la kenapa aku bleh terfikir nak turunkan berat badan aku nih..agaknya hormon menjadi tua dah sampai kut..or maybe aku sedang di lamun -----???...hahaha..takde takde....

mungkin sebab dah sampai masa nya (agaknya la) aku ni berubah...dulu mmg aku ni kaki bedal...asal nampak makanan, mmg hilang sekelip mata...klu ada balance-balance nasi yg tertinggal dlm periuk nasi tu, mstila aku org yg terakhir yang habiskannya..alasannya...kesian kat nasi tu..nanti dia nangis...

so, one day, aku bleh tergerak hati nak mengubah diri aku ni agar jadi lebih sihat dan cantik...cantik tu advantages bagi orang yg sihat..benda ni berlaku bila aku pergi ke sebuah majlis pertunangan di putrajaya..bila nampak bakal pengantin yg cantik dan molek tu, tetiba jer terdetik di hati aku ni nak jadi mcm dia..bukan aku tak pernah berusaha, cume hangat-hangat tahi ayam jer..makan ubat sekejap jer..2 3 hari..pastu balik kepada asal..dan kebetulan plak ada kawan makcik aku ni ada jual minuman yang boleh membantu aku mengembalikan bentuk badan aku yg asal seperti 10 tahun yang dulu...dah 5 hari dah aku ambil minuman tu, berat aku da kurang 4 kg..alhmdulillah..sekarang plak aku da obsess dengan senaman...satu peningkatan yang baik..dulu bukan tak mahu..cume bila badan da berat, automatik badan akan cepat letih..and then, terus give up...alhmdulillah..ramai yg bagi sokongan kat aku untuk berubah...family. housemates, kawan2...thanx you all...harap terusla menyokong aku nak berubah...

i'll update this later...

k..wassalam

No comments:

Post a Comment