Sunday, November 14, 2010

Perkahwinan

Salam....

cerita pasal perkahwinan ni, ramai yang suka..yela, kawin...sapa yang tak suka kawin..

last weekend lalu, aku di jemput untuk menghadiri sebuah majlis kawin sahabat aku masfirah dan pasangannya mohd nazri. Aku juga di jemput untuk jadi pengapit bagi pengantin perempuan..
Hari pernikahannya juga aku turut serta..tak tahu la apa perasaannya menjadi pasangan mempelai..Aku ada tanyakan pada sabahabtku ini, katanya nervous..mmg la..nak berubah dari berstatus single to married mmg la gementar. Tambah pula , tanggungjawab yang perlu digalas sebaik sahaja lafaz akad tu selesai.

Aku menemani nya tatkala majlis pernikahannya berlangsung..Ayahnya sendiri yang menikahkannya. Alhmdulillah dengan sekali lafaz sahabatku itu sah menjadi isteri kepada mohd nazri...

Kalau korang perasan kenapa setiap pengantin akan menitiskan airmata setiap kali suaminya selesai melafazkan akad. Mase aku jadi pengapit tu, aku sendiri mengalirkan air mata..ntah mcmna aku leh rasa sebak dan terharu..n rasa beban kat bahu ni da habis...aduyai..mcm aku plak yang jaga dia..

Aku ada 2 jer perasaan masa tuh...satunyer, terharu dan gembira..

No comments:

Post a Comment