Monday, July 15, 2013

AKU DAN TK

hiiii...


Assalammualaikum....


MasyaAllah...serius, lama betol tak menulis kat blog ni..bukan takde masa sgt pon...cume bila start nak menulis tu ada jer benda lain nak buat...so...tengah2 takde keje ni ada la kesempatan nak menulis..(tolongla jgn ada yg kacau)..hihihih..


Alhamdulillah... 2013 berlalu dengan baik sekali....setakat harini 16 Julai 2013, dah hampir  4++ bulan menjadi buah hati pengarang jantung insan bernama Taufik Khairullah Bin Amir (siap nama penuh kau).... ramai yg tertanya2 mcmana aku memulakan relationship...what I means was special relationship with this person... cerita aku mungkin lain dari orang lain..tapi takde la lain sgt..takde lah mcm kisah shakespeare..

Aku mengenali TK (singkatan for Taufik Khairullah ) jun 2012.. Masa tu dia ni add aku kat FB... aku ni kan mmg suke approve orang yg nak add friends ngan aku... bila tgk ada plak mutual friend lagi la kan... bertambah2 la kawan2 aku kan..walaupun di alam maya... tp masa tu setakat add jer lah..nak kata nak chat2 ker..komen2 ker..mmg tak la ..nak tgk jgk sapa yg mula dulu... ramadan 2012 terjadi la satu tragedi dimana jari hantu kiri aku ni terhiris ngan besi locker opis.. upload la aku kat dlm fb tu... so bermula la detik2 berbual kami dlm fb tu..balas membalas komen antara satu sama lain.. yg menambah garam tu kawan2 TK yang provoke kami berdua... kawan2 aku pula lebih gemar bertanya secara face to face "siapa taufik khairullah tu" kat aku... masa tu bleh gelak jer la..aku ckp jer... "kawan dlm fb"...

so dari ramadan 2012 sampai la awal 2013 kami bersembang2 jer lah dlm fb tu..saling balas membalas komen ... sampai la satu masa tu... aku g la shopping kat area equine park (equine park ada apa kawan2??... da tentu la ada JUSCO kan??...)..dok ngah lepak2 makan kat kenny rogers tertengok la mamat ni online...spontan jer ajak dia lepak skali... korang tau tak mcmna outfit aku masa tu??.. jeans besar bersaiz 36 straight cut... bj t-shirt hitam yg lusuh.. tudung syria .. no make up even lipstik...dasyat kan...reason dia??..sbb habis shopping aku nak g gym...so nak buat apa aku pakai cantik2 kan..kawan2 aku pon tau mmg tu style aku..so no reason la aku nk bergaya bagai klu nk g gym..hahahaha..

ok2..back on kenny rogers...actually dlm hati tu gedebak gedebuk nak jumpa mamat nih..yerlah...1st time kut...takut expectation orang mcmana kan...kut la dia lari tgk aku yg besar gedabak ni..tp...alhamdulillah... pertemuan kami berlalu dengan baik...sembang2 skit..agaknya dia pon gugup jgk masa nak jumpa aku tu...
next pertemuan kami bila aku ajak dia g tgk wayang cite rock ooo.... n dia pon on jer... masa tu baru la aku bergaya skit..ada la makeup2 skit...pakai heels bagai..yer lah..tgk wayang kut..lepas tgk wayang tu kami on off skjp sbb masing2 sibuk ngan komitmen tugas masing2...tp kami masih berhubungan melalui  fb (TQ FB)...


Allah Maha mengetahui... klu kawan2 aku mmg da sedia maklum..aku mmg mencari seorang lelaki yg betul2 mahu ada masa depan yg panjang ngan aku ... ada suatu hari, emak aku dtg ke kuala lumpur bersama abg dan adik2 aku... kbtln aku kluar plak ngan mamat nih..saje jer aku ckp mcm ni ngan dia "mak saya ada kat sini, awak nak jumpa tak??"... aku nk tgk jgk sbnrnya , klu betul dia ni serius ngan aku, klu dia say "yes"... automatik aku akan pilih dia.. tp aku tak la letak harapan yg tinggi sbb aku da terbiasa berkawan ngan orang lelaki yg avoid nak jumpa family aku.. tp mamat ni mcm tak fikir panjang  dia terus say "yes" dan menerima cabaran aku untuk di pertemukan ngan keluarga aku (belom complete sbb ayah aku tak ada)..so, aku bawak la dia ni jumpa family aku kat rumah mak cik aku kat puchong.. nak tau apa jadi masa kat puchong tu??...nnti aku sambung lg k.. dah ada yg kacau nih...

k... Assalammualaikum...




2 comments: